migrace.savana.cz

FAQ - nejčastější dotazy zákazníků

Jak vypadá nová administrace admin.webglobe.cz ?

Nová administrace na admin.webglobe.cz byla aktualizována pro lepší uživatelský zážitek.

Můžete očekávat moderní a intuitivní rozhraní, které usnadní správu vašich domén a emailů. Pro lepší představu o novém rozhraní si můžete prohlédnout naše uvítací video na YouTube.

Jaké nové funkce pro Vás přibydou? Je toho opravdu hodně

  • zákaznická podpora je nyní dostupná déle, včetně víkendů a svátků s online chatem pro rychlou pomoc

  • provoz více PHP verzí v rámci jednoho tarifu, včetně podpory PHP verzí 8.x

  • plná kontrola nad prostorem hostingu a to s libovolným rozdělením pro FTP, databáze a emaily

  • bohaté nastavení antispamové kontroly - whitelist a blacklisty, geo blokace, zapínatelný greylisting, antivir a rizikové emaily

  • automatické zálohování s možností obnovy na jedno kliknutí nebo stažení, přímo v administraci hostingu

  • rozšířená nabídka platebních metod (včetně QR plateb a kreditního systému) a možnost fixního (neměnného) variabilního symbolu

  • možnost přidělit přístup do administrace hostingu s oprávněními dalším osobám

  • více fakturačních kontaktů a možnost zvolit pro každou službu jiný

  • jednoduchá a online správa DNS záznamů i s možností změny přímo DNS serverů

  • online nástroj na jedno kliknutí na přesun dat a emailů od jiného poskytovatele k nám

  • možnost registrovat a převádět domény online přímo z administrace

  • možnost sloučit více zákaznických účtů pod jeden

  • hromadná fakturace více služeb

  • okamžité zapínání a vypínání DNSSEC

  • grafický WebEditor stránek

  • nastavení různých upozornění a notifikací na dosažení kvót ftp, databází a emailů

  • malware skener obsahu FTP

  • výběr webserveru Apache nebo Nginx

  • PHP error logy k dispozici online přímo v administraci

  • rozšířené statistiky návštěvnosti stránek AWstats nebo Webalizer

Co se změní u emailových služeb ?

Doposud byly emailové služby provozovány v systému Icewarp. Migrací budou emailové služby nově poskytovány na Webglobe emailovém řešení.

  • změní se limit pro odchozí poštu skrze SMTP i skrze funkci mail() v PHP. Bližší informace o odesílání zpráv z prezentací naleznete na odkazu zde a nové limity naleznete na odkazu zde

  • nadále již nebudou k dispozici funkce kalendáře, dokumentů, úkolů a poznámek

  • po migraci již nebude dostupná metoda autentifikace skrze CRAM-MD5, což může vyvolat potřebu přenastavit metodu autentizace u emailových programů

  • v průběhu migrace dojde k přesunu kontaktů (ze všech webmail prostředí), filtrů a pravidel, které nemají řetězené podmínky

  • po migraci budete mít po dobu 2 týdnů přístup k nastavením uloženým ve webmailu Icewarp, která nelze přenést do nového řešení a to na nové adrese https://icewarp-old.savana.cz/

  • nebudou přesunuta některá nastavení icewarp webmailu, konkrétně alternativní adresy, privátní certifikáty, stahování pošty z jiných schránek v rámci webmailu a podpisy

  • nastavení webmailu bude převzato z webmailu https://roundcube.savana.cz/

  • nebude k dispozici karanténa pro emaily a reportování spamu (tyto funkce budou nahrazeny jinými nástroji, mezi které patří například možnost nastavení citlivosti antispamové ochrany, vypnutí/zapnutí greylistingu, nastavení whitelistu/blacklistu, nastavení filtrování virů, možnost geo a IP ochrany a další)

  • při změně poštovního serveru dojde u uživatelů, kteří používají POP3 protokol s nastavením uchovávání kopií zpráv na serveru, ke stažení zpráv uložených na serveru znovu. To může vést k nechtěnému zdvojení e-mailů. Abychom předešli tomuto problému, doporučujeme dočasně zrušit nastavení uchovávání kopií zpráv na serveru ve vašem e-mailovém klientu.

  • Již nebude k dispozici přihlašování přes aliasované schránky. Pokud se přihlašujete k aliasovaným schránkám (jako login používáte schránku na aliasované doméně), je třeba použít přihlašovací jméno název schránky hlavní domény, na kterou je alias navázaný. (Např. uživatele info@aliasdomena.cz změnit na info@hlavnidomena.cz)

  • V některých případech může dojít k přejmenování složek (např. z "odeslané" na "sent"). Změnu názvu je možné provést ve Vašem e-mailovém klientovi.

Jaké funkce naopak již nebudou k dispozici?

  • podpora SVN již nebude k dispozici, bude nahrazena plně aktualizovaným GIT

  • zakázat doménu z uživatelského rozhraní, pro nastavení bude třeba kontaktovat zákaznickou podporu

  • již nebudou k dispozici execution funkce (exec, shell_exec, system atd.)

  • již nebude k dispozici stránka Apache Status (v případě migrace na VMS, lze dodatečně aktivovat)

  • již nebude možné administrovat hodnotu délky platnosti session

Odkud psát autorizované požadavky a jak napsat na podporu?

Po přesunutí zákaznických účtů bude možné zasílat autorizované požadavky ze sekce Podpora nové administrace, podobně jako tomu bylo ve stávající administraci. O zpracování požadavku vás budeme informovat na váš kontaktní email a emailem bude probíhat i následná komunikace.

Zákaznická podpora bude k dispozici na emailu, telefonu i chatu:

Pondělí až pátek: 7:00 - 22:00
Víkendy a svátky: 8:00 - 18:00

Odstávky a omezení

Každá migrace by měla proběhnout ve večerních hodinách s minimálním časovým výpadkem a co nejmenší účastí ze strany zákazníka. Dočasná nedostupnost webových stránek je nezbytná pro zajištění konzistence přenášených dat a zamezení jejich nechtěné změně během migrace.

Jak se nově budu přihlašovat do administrace? 

Po migraci zákaznických účtů se budete přihlašovat už pouze na adrese https://admin.webglobe.cz/. Tento krok je prvním krokem migrace a je plánován na úterý 11.6.2024 a středu 12.6.2024.

Nová a původní administrace budou po dobu migrace provázané. Po přihlášení budete mít možnost prokliknout se do původního Savana Webcontrolu, kde budete spravovat služby, které v té době ještě nebudou přesunuté na novou Webglobe infrastrukturu.

Změní se přihlašovací údaje? 

Pokud máte v Savana pouze jeden účet, Vaše přihlašovací údaje zůstanou zachovány.

V rámci přesunu zákaznických účtů do Webglobe Adminu dojde ke sloučení více účtů stejných zákazníků. V takovém případě od nás po migraci obdržíte nové přístupové údaje. Tento krok sloučení se týká jen a pouze přihlašovacích údajů a správy hostingu, nejedná se o sloučení hostingů či hostingových parametrů.

Nové přístupové údaje Vám také zašleme v případě, že váš stávající login bude kolidovat s již existujícím loginem ve Webglobe Adminu.

V případě zájmu o sloučení vašeho stávajícího účtu Savana.cz s existujícím účtem Webglobe prosíme o autorizovaný požadavek z administrace Webcontrol.savana.cz.

Zůstane zachován můj stávající tarif, jeho parametry a cena?

V rámci migrace budou Vaše SAVANA tarify převedeny na Webglobe tarify se zachováním Vaší současné ceny za hostingové služby. Garantujeme Vám minimálně stejnou velikost prostoru, jako jste měli doposud. Většina zákazníků však obdrží mnohem větší prostor pro svá data.

Účty v tarifu SAVANA100 až SAVANA401 budou převedeny do multihostingových tarifů Webglobe Start, Webglobe Plus, Webglobe Ultra nebo neveřejný individuální Webglobe Mega.

Účty v tarifu SAVANA3000 až SAVANA9000 budou převedeny na Virtuální Managed Server (VMS).

Účty v tarifu SAVANA500 až SAVANA2001 budou převedeny do multihostingových tarifů Webglobe Start, Webglobe Plus, Webglobe Ultra, neveřejný individuání Webglobe Mega nebo Virtuální Managed Server (VMS). Do jednotlivých účtů budou přesunuty všechny domény ze Savana účtu bez ohledu na limit počtu domén v popisech tarifu.

Váš nový Webglobe tarif se dozvíte ve Webglobe Adminu u systémové domény přeneseného účtu, případně naleznete parametry u Vašeho nového Virtuální Managed Server (VMS). 

Neveřejný individuální tarif Webglobe Mega má k dispozici minimálně 30 domén a neomezený prostor pro obsah. Součástí je také VIP podpora s přednostním odbavením požadavků.

Ceny za registrační služby domén se již budou řídit novým Webglobe ceníkem.

Bude se něco měnit ve zpracování PHP skriptů?

Bude možné opět využít dvoufaktorovou autorizaci při přihlášení do administrace?

Ano, bude to možné. Skrze Google Authenticator nebo Authy, více informací o této metodě naleznete na odkaze zde a nově také prostřednictvím SMS, více o této metodě naleznete na odkaze zde.

Z jaké adresy budou chodit výzvy k prodloužení účtu?

E-maily spojené s fakturací budou nově zasílány z adresy fakturace@webglobe.cz.

Bude možné během migrace objednat nové služby?

V průběhu migrace bude možné přidávat nové domény pod Váš stávající účet ve webcontrolu, který bude dostupný po přihlášení do Webglobe Adminu.

Pokud budete chtít objednat nové služby mimo Váš stávající účet, můžete tak učinit přímo ve Webglobe Adminu.

Jak se budou přesouvat Plánovače (CRON úlohy)?

Před migrací webů a databází dojde k přesunu všech CRONů označených ve Webcontrolu jako "URL" do Webglobe a tento typ plánovače bude možné po přesunu spravovat ve Webglobe Adminu.

Veškeré informace o spouštění CRONů naleznete v nápovědě.

Ostatní typy plánovačů (PHP, bash), které jsou k dispozici již pouze pro původní tarify SAVANA3000 a vyšší, budou nadále spravovatelné v původním Webcontrolu. K jejich přesunu dojde až s migrací webové části konkrétního hostingového účtu. Po přesunu bude možné plánovače typu PHP a bash spravovat již pouze prostřednictvím SSH konzole přímo v CRON tabu.

Budou mé stránky zálohovány a budu si moct zálohy stáhnout?

Aktuální zálohy webu a databází jsou k dispozici k obnově a stažení jako archivy v nové administraci. Odpadá tak stahování souborů ze zálohovacího serveru. Zálohy staršího data jsou k dispozici skrze kontakt zákaznické podpory (až 30 dní zpětně).  Zálohy e-mailů jsou k dispozici přes autorizovaný požadavek u Zákaznické podpory.

Budu informován o zaplnění diskového prostoru?

Ano, po migraci Vám nově pošleme email, když dojde k zaplnění jak FTP prostoru, tak prostoru pro databáze a i prostoru pro emaily.

Potřebuji jednoduché stránky jak se říká na kliknutí, je to možné?

Ano, nově je k dispozici výkonný webeditor ve kterém si stránky vytvoříte bez znalosti programování, složitých instalací Wordpressu apod.

Jsou k dispozici chybové protokoly a protokoly přístupů?

Ano, na FTP je historie přístupových access logů a nově i PHP error_log pro snadné ladění webových aplikací.

Probíhají nad mými daty nějaké antivirové testy?

Ano, jednou týdne je spuštěn nad daty antivirový test, jehož výsledky naleznete v administračním rozhraní. 

Změní se nastavení chybových stránek?

Po migraci budou u všech webů nastaveny standardní chybové stránky Webglobe.

Moderní redakční systémy jako je Wordpress, Joomla, Drupal a další si chybové stránky nastavují a spravují sami. V jiných případech si můžete nastavit vlastní chybové stránky v administraci webhostingu.

Jak si přerozdělím prostor pro FTP, databáze a emaily?

Pro účty, které budou mít nově multihostingový Webglobe tarif, je k dispozici přehledné grafické rozdělení prostoru, podívejte se na naši nápovědu Jak nastavit diskový prostor

V případě Virtual Managed Serveru (VMS) je velikost pro FTP a databáze dohromady pevně daná velikostí disku virtuálního serveru.

E-maily jsou účtované dynamicky. To znamená, že každému VMS bude přiřazena kvóta pro e-maily zdarma, která odpovídá e-mailové kvótě Vašeho stávajícího Savana tarifu včetně rozšiřujících mailových balíčků. Pokud tuto celkovou kvótu přesáhnete, bude Vám rozdíl každý měsíc dofakturován částkou 5 Kč / 1GB / měsíc bez DPH.

Využíval jsem webmail bez brandingu hostingu, půjde to i nyní?

Využíval jsem možnost jednoho přihlášení do více účtů, půjde to i nyní?

V průběhu migrace bude docházet ke slučování účtů stejných zákazníků.

Stávající provázání účtů se přesouvat nebude. Nově je možné nastavit kromě přihlášení do dalších externích účtů také podrobná práva pro jednotlivé uživatele. Podrobněji v nápovědě externí účty.

Jak to bude s doménami zabezpečenými pomocí DNSSEC?

Přibližně 14 dnů před započetím migrace u všech domén využívajících DNSSEC dojde k jeho odstavení.

Po migraci si jej budete moci v nové administraci opět zapnout. Na provoz domény toto nebude mít vliv.

Bude možné se vzdáleně připojit do mých databází?

Ano, nový hosting umožňuje vzdálené připojení a v rámci migrace dojde k zachování přihlašovacích údajů i adresy databázového serveru.

Jedinou změnou tak bude port. Připojení na databázový server v rámci služeb Webglobe.cz probíhá na standardním portu 3306.

Bude možné přidat další doménu k účtu během migračního období?

Ano, přidávat domény pod stávající účet bude možné ve webcontrolu. Po přidání domény se automaticky doména zobrazí i v novém Webglobe Adminu.